Tusen bilder, tusen ord

Har fått bekräftelse på att min anmälan är mottagen och jag är uppskriven som deltagare på ett konstprojekt - Tusen bilder, tusen ord - här i Örebro under våren.

Projektet kommer ta upp 10 av de 17 söndagar som är kvar innan juni, med start den 13 februari och avslutningen den 29 maj (på min 24-årsdag).

Det ska bli riktigt kul och intressant (har aldrig varit delaktig i något liknande förut, men inga förkunskaper behövdes). Jag är dock nervös över det... Jag kommer att få träffa och, förhoppningsvis, lära känna personer som tillhör samma grupp av människor som jag (även om de inte är t). De kommer vara runt min ålder också - med variation från 15-26 år.

Jag är inte social av mig, jag får nästan skälvan av tanken på att umgås med nytt folk - särskilt en grupp av nytt folk, där jag inte känner en enda av dem. Och jag kan inte vara med i ett projekt under hela våren, och utesluta mig själv från gruppen. Det funkar inte, då kommer jag inte få ut något av det och det roliga kommer försvinna. Jag måste försöka vara social, tänka på att jag är med folk som troligen inte kommer bry sig värt två öre att jag är som jag är, liksom jag inte bryr mig att de är som de är. Man kommer få en chans att träffa jämlikar, och kunna vara sig själv utan att folk ska tänka två gånger om ifall jag är knäpp. Folk som faktiskt kan förstå ens situation, utan att veta allt om den, och vars situation jag kan förstå.

Mina vänner är underbara, och förstår mig, men de kan ändock inte förstå den här situationen fullt ut eftersom de inte upplever den. I Tusen bilder, tusen ord finns möjligheten att jag träffar en person vars situation ser likadan ut, som har samma framtidsplaner som jag (som också är t)...

Men det visar sig om nästan två veckor. Tills dess ska jag försöka att inte oroa mig för mycket eller blir allt för nervös...


ByeBye!
**Allan**

Comments

Comment entry here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blog-address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0