Gjort & göras

Dags att uppdatera här igen, tror jag bestämt. Vad har hänt sen senast? Kanske ska göra en punktlista igen? Ja, jag tar och gör det - blir något kortare än sist den här gången dock :P

* Studievägledaren
* Göteborg
* Ommöblering
* Konvent
* Sommarplaner
* Juni
* Närmaste planer

Inte enbart om saker som har hänt, men även saker som kommer ske.


Studievägledaren
Var till universitetet och pratade med studievägledaren för ett par veckor sedan, om höstterminen och socionomprogrammet. Har efter det ansökt till socionomprogrammet, termin 6, till höstterminen. Kommer under hösten ha fortsatt kontakt med studievägledaren för att se om jag fortsätter med termin 7 till våren och termin 5 (praktiken) nästa höst, eller om det blir tvärtom.


Göteborg
På kvällen samma dag som jag varit hos studievägledaren - tisdagen den 3 april - åkte jag ner till Göteborg och Jacob. Vet inte om jag orkar och/eller känner för att skriva så mycket om veckan jag var där... Känner mig lat :P

Vi kollade på en hel del film under veckan, var till några affärer, hälsade på hans mor och åt middag på skärtorsdagen, var förbi hans far och farbror en vända på lördagen m.m. Var mycket lugnt och skönt, med inslag av aktiviteter.

På lördagen gick vi på nattbio - Underworld 4 - klädda som vampyrer, med både tänder och blod fixat :)


På måndagen var det tänkt att jag skulle åka tillbaka till Örebro, men det gick inga sista-minuten-biljetter så bestämde mig för att åka tisdag förmiddag istället. Fanns dock inga sista-minuten då heller, så att jag skulle hinna till lektionen på eftermiddagen - så jag blev kvar till onsdag kväll ^_^

Tisdag eftermiddag/kväll följde jag med Jacob till HikariKai och träffade trevligt folk, bland annat Suzanna från NärCon :D

Och det är allt jag orkar skriva om denna vecka - denna väldigt roliga vecka! ^_^


Ommöblering
Har nu under helgen möblerat om i mitt rum. Det blev riktigt bra, men är inte helt klart än. Behöver skaffa en ordentlig vägghylla först, och kolla förrådet om jag har någon bra matta att ta in :)


Konvent
Har även i helgen - idag - ansökt som funktionär till FoxCon och NärCon. Så det visar sig om det blir att arbeta på något av dessa i sommar ^_^


Sommarplaner
Lite kort om mina sommarplaner; blir med största sannolikhet i Örebro större delen av sommaren. Får se om jag får något av jobben jag sökt, eller om jag kommer in på någon av distanskurserna jag sökt till. I värsta fall blir det kontakt med socialen under sommaren för att få pengar :P Men förhoppningsvis slipper jag detta.


Juni
Juni är nog den hittills mest uppbokade månaden. I början av juni kommer TBTO-utställningen att göras iordning och ett par veckor senare kommer den plockas ner.

Andra helgen i månaden (9-10) är det utvärderingsträff i Stockholm för TBTO-ledarna.

Tredje helgen (15-17) är det FoxCon här i Örebro.

Fjärde helgen (24-26) är det midsommar och jag är bjuden till Kalle i Stockholm.


Närmaste planer
Nästa helg är det - över Valborg - konvent i Västerås, DinoCon, som jag ska gå på. Lär väl skriva om det efteråt.



Och det var allt från mig denna gången. Nu ska jag återgå till fanfics, Kungen och jobbansökan.


ByeBye!
**Allan**
Trackback
RSS 2.0