Ingen el och Espresso House

Jag sitter för andra gången den här veckan på Espresso House och spenderar dagen med i huvudsak skrivande och läsning. Satt här i onsdags, enbart för att jag faktiskt ville testa och se om jag fick mer ro och därmed mer skrivet än när jag sitter hemma. (Hemma distraherar jag mig själv hela tiden med saker jag behöver göra, saker jag kan göra men egentligen inte behöver osv.)
 
Fick inte så mycket skrivet i onsdags som jag kanske egentligen hade hoppats på, men skrev ca 1000 ord på min "bok" iallafall. Det var rätt skönt att sitta någon annanstans än hemma. Det gav mig en möjlighet att vara ute bland folk utan att behöva vara direkt social och jag kom ut från lägenheten på ett annat sätt än jag gör när syftet är att handla, uträtta ärenden, vara på Arbetsförmedlingen eller annat. Så det var rätt skönt.
 
Idag sitter jag här igen mest för att jag inte har någon elektricitet i lägenheten under dagen, eftersom de håller på och byter elboxen (tappat bort rätt ord för det de skulle byta) i lägenheterna. Detta innebär delvis att det är en massa ljud av borrande och dylikt i hela byggnaden och delvis att det är väldigt mörkt i hela lägenheten - och det blir inte direkt ljusare av att det är regnmoln ute och därmed ingen sol som ger ljus. Jag är alltså väldigt begränsad i vad jag kan göra hemma, och det är svårt att få ro mitt i allt oljud, som dessutom skulle komma från min lägenhet så småningom.
 
Grundplanen för idag var att jag skulle spendera del av dagen på Jobbchansen på AF, men självklart är det inget just den här veckan. Så plan B blev alltså Espresso House och ytterligare en dag av att skriva och läsa ute bland folk. Skönt att det är bra batteri på den här datorn, då behöver jag inte försöka få sittplats i närheten av ett eluttag.
 
Väldigt skönt också att jag har pengar insatt på mitt Coffee Card, annars hade jag inte haft råd att sitta här :P
 
Har suttit här ungefär en timme än så länge, men inte fått något direkt skrivet ännu (förutom det här inlägget och ett halvt stycke i "boken"). Stor anledning till det är att det är en grupp av högstadieungar härinne som är svåra att ignorera vissa tillfällen. Fast jag kan inte skylla helt på dem - jag är lite tom i huvudet också, så det är svårt att fokusera på skrivandet.
 
Men får väl se hur länge jag blir sittandes här, det beror nog helt på om jag kommer igång med skrivandet eller inte. Om jag inte får något gjort och tröttnar på att sitta här, är det bara att åka hem igen. Dock åker jag inte före fyra - elen ska vara tillbaka efter fyra, men kommer hellre hem en timme efter den redan är tillbaka än minutrarna innan.
 
Jävligt synd att jag glömde mitt andra anteckningsblock hemma. Har lite texter i det som jag kunde spenderat tid med att renskriva...
 
**Allan Émile**

Comments

Comment entry here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blog-address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0