Kreativt tom

Jag har känt mig väldigt kreativt tom den senaste tiden.
 
Och jag gillar inte det.
 
Jag vill skapa saker - skriva, sy, designa!
 
Men energin för det finns inte. Vilket är väldigt jobbigt. För jag vill verkligen!
 
Jag försöker komma tillbaka till det. Och jag lyckas vid vissa tillfällen. Men sedan dyker något upp som bryter den lilla rutin jag lyckats framtvinga, och så är jag tillbaka i tomheten igen.
 
Jag ska dock försöka att gradvis komma in i de olika momenten igen.
 
En sak som jag har börjat med är att ta lite längre vändor i skogen, vilket hjälper mina energinivåer otroligt mycket. Jag promenerar, och springer en del, medan jag lyssnar på bra musik och bara njuter av naturen utan annat folk och ljud runtomkring. Jag mår bra av det och jag känner hur jag får mer energi av det. Skulle gärna spendera längre tid i skogen än jag faktiskt gör, men behöver orka ta mig hemåt också :P Jag försöker bege mig ut 2-3 gånger i veckan iaf, och varje vända blir väl runt 2 timmar. Ibland längre, ibland lite kortare.
 
Förhoppningsvis hjälper detta även för att motarbeta den kreativa tomheten och ger mig mer ork att faktiskt pyssla med det jag verkligen vill göra.
 
**Allan Émile**

Comments

Comment entry here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Not published)

URL/Blog-address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0